AYP persian - تمرینات پیشرفته یوگا دروس اصلی
      ayppersian.com      
           
             
             
   

تمرینات پیشرفته یوگا دروس اصلی

 

 

 

 

 

بعدی | قبلی

 

 

درس 233 پرسش و پاسخ - یوگا و اعتقادات مذهبی

 

 

نویسنده: یوگانی

 

تاریخ: یکشنبه 5 سپتامبر 2004، ساعت 0:13 بعد از ظهر

 

 

* به خوانندگان جدید توصیه می شود که خواندن مطالب را از ابتدای بایگانی دروس ( درس اول ، " این بحث برای چیست ؟ " ) آغاز نمایند . چرا که دروس قبل، پیشنیازی برای این درس محسوب می شوند.

 

 

پرسش: ممنون از همۀ درس ها.

 

من تاکنون به تکمیل دروس و تمارین پرداخته ام و با رعایت دو نشست تمرینی روزانه در حال پیشرفت هستم. البته در مواقع کمبود وقت، فقط به تمرین تنفس ستون مهره ای و مراقبه میپردازم.

 

سوالی دارم. آیا رعایت تمرینات AYP بدون دخالت دادن ایمان و اعتقاد (مذهبی) درست است؟ تمرین AYP مانند تمرین تنیس و یا بازی شطرنج است. یعنی صرفا با بدن فیزیکی که شامل مغز و سیستم عصبی است سر و کار دارد.

 

پاسخ: تمرین شما بنظر خیلی خوب پیش میرود.

 

بله درست است. یوگا مرتبط با پالایش و گشودگیِ سیستم عصبی بسمت کارکرد عالی و طبیعی آن بوده و البته با هیچ سیستم مذهبی و اعتقادی نیز اختلالی ایجاد نمیکند.  AYP مبتنی بر عدم فرقه گرایی است، بدین معنی که خود را با هیچ سیستم اعتقادی ویژه ای پیوند نمیزند.

 

بنحو شگفت آوری، بموازات پالایش و گشودگی سیستم عصبی، با حقیقت درونی خویش بسیار همسو تر میگردیم. امری که میتواند زندگی معنوی ما را در هر سنّت مذهبی که قرار داریم مستحکم تر سازد. هر سنت مذهبی دارای زبان فنی و استعاری مربوط به خود است که تبیین گرِ فرآیند استحالۀ معنوی بشر است. یک فرآیند تکاملی مشترک، که بلحاظ زیست شناسی در سیستم عصبی هر فرد به جریان می افتد.

 

و اگر ما درگیر هیچ سیستم اعتقادی نیستیم نیز اشکالی ندارد. یوگا نیز کماکان روی سیستم عصبی ما کار خواهد کرد مادامیکه از اشتیاقی سخت برای تمرین و پیشرفت بسوی شادی و آرامشی اعلی تر برخوردار باشیم.

 

 

استاد در درون شماست.

بعدی | قبلی

 

 

  ayp


ayp ayp ayp
ayp ayp ayp

دروس کلیدی
 
             
             
             
   


ayp ayp ayp ayp ayp ayp ayp