AYP persian - تمرینات پیشرفتۀ یوگا دروس اصلی
      ayppersian.com      
           
             
             
   

تمرینات پیشرفتۀ یوگا دروس اصلی

 

 

 

 

 

بعدی | قبلی

 

 

درس 166 پرسش و پاسخ - به دیگری نیکی کن

 

 

نویسنده: یوگانی

 

تاریخ: چهارشنبه 14 آوریل 2004 ساعت 1:55 بعد از ظهر

 

 

* به خوانندگان جدید توصیه می شود که خواندن مطالب را از ابتدای بایگانی دروس (درس اول، "این بحث برای چیست؟") آغاز نمایند. چرا که دروس قبل، پیشنیازی برای این درس محسوب می شوند.

 

 

پرسش: من در حال مطالعۀ دروس شما از طریق گروه سایت یاهو هستم و این مجموعه مطالب را بسیار واضح، آموزنده و متعادل یافته ام. مجموعه دروسی که الهام بخشِ بسیار ارزشمندی برای آنهایی است که قصد حفظ و تداوم تمرین مراقبۀ خود را دارند. بنابراین تشکر از شما برای کار سختی که در راستایِ ایجاد این منبع ارزشمند به انجام رسانده اید. من آدرس سایت شما را در گروه یاهو برای بیش از 1800 نفر از لیست افراد ارسال کرده و اطمینان دارم که بسیاری از آنها از این مباحث یاری خواهند گرفت.

 

پاسخ: سپاس بسیار از شما برای ارائۀ لینک گروه سایت ما برای دیگر افراد. اشاعۀ دانش تمرینات پیشرفتۀ یوگا در این دروس که در نوع خود موثرترین و حقیقی ترین است مهمترین رسالت در این مرحله از زندگی من بشمار میرود. مهمترین رسالت بعدی، امکان انتشار نکات موجود در این دروس برای بسیاری دیگر و توسط خود شماست. اینک زمانی فرا رسیده که قصد دارم دیگران را نیز برای انجام همان کاری که شما پیش گرفته اید ترغیب نمایم.

 

چند سال پیش فیلمی در آمریکا اکران شد با نام "به دیگری نیکی کن" (Pay it forward). داستان پسر جوانی که بعنوان تکلیف مدرسه باید راهی را برای تغییر دنیا به نحو مطلوب می یافت. ایدۀ او این بود که باید به سه نفر که نیاز جدّی دارند یاری کند، فقط با این شرط که اگر آنها احساس خوبی یافتند، آنها نیز هر یک به سه نفر نیازمندِ دیگر یاری رسانند. نوعی امداد که بتدریج گسترش می یافت. او طرح خود را در کلاس مطرح کرده و با ریاضیات ثابت کرد که از طریق این سیستم هزاران و بلکه میلیون ها نفر یاری خواهند شد. هر کسی که در آن کلاس بود و از جمله معلم ندای تحسین و حیرت سر داده و این پایان داستان بود.

 

اما در واقع این پایان داستان نبود. شما ببینید این پسر جوان درواقع از خانه بیرون رفته و به سه نفر که مشکل جدی داشتند کمک کرد و سپس آنها را مقید ساخت که همین کار را برای سه نفر دیگر انجام دهند. این کار ساده ای نبود و مشکلات فراوانی بهمراه داشت اما او این کار را انجام داد. بعداً یعنی پس از آنکه او کمک نخستین را به انجام رساند، بنظر رسید که این روند به درستی پیش نمیرود و او دلسرد شد چراکه تلاش خود را بی نتیجه میدید و وارد عرصه ای ناشناخته شده بود. اما شبکۀ امداد رسانی او بسرعت پا گرفته و گسترش یافت و در پایان داستان ... خُب، من به شما نخواهم گفت. خودتان این فیلم را تهیه کرده و ببینید. فیلمی که بسیار الهام بخش خواهد بود. 

 

تمرینات پیشرفتۀ یوگا یک طرحِ "به دیگری نیکی کن" است. راهی که شاید نوعی تشکر شما از افراد بزرگی است که سابقاً این راه را طی کرده اند. بخاطر وجود آنها است که ما امروزه تمرینات یوگا را در اختیار داشته و قادریم تا سیستم عصبی خود را بروی عرصۀ الهی و درونی خویش پاکسازی و گشوده نمائیم. یوگا واقعا کار میکند، بخصوص اگر اجازه داده شود تا در سبکی قابل انعطاف و جامع و مطابق با نیازهای هر شخص به سازی گردد. استاد (گورو) همیشه در درون همۀ ما است.

 

بسیاری در پیام ها و نوشته های خود از این مجموعه دروس تشکر کرده اند. من بسیار خوشحالم که این درس ها برای دیگران یاریگر بوده است. همین یاری به دیگران اجر و پاداشی برای من است و به جز این به هیچ چیز دیگری نیاز ندارم.

 

اگر این مجموعه دروس به نوعی برای شما (خواننده) نیز مثمر ثمر بوده و فکر میکنید مطالب ارزشمندی است، لطفا مطابق با شیوۀ خودتان "به دیگری نیکی کن" را به اجرا درآورید.

 

شاید شما شبکۀ گسترده ای دارید و میتوانید به آن دسترسی داشته باشید. مثل شخصی که در بالا آدرس سایت را برای بیش از 1800 نفر ارسال کرده است. یا شاید شما فقط از سه نفر دوست برخوردارید که میدانید میتوانند از اطلاعات این سایت بهره ببرند. به آنها در این مورد اطلاع رسانی کنید و به آنها بگوئید که اگر این مطالب را یاریگر یافتند آنها نیز لطفاً " به دیگری نیکی کن" را عمل کنند. درست به همین ترتیب.

 

تنها درخواست ما از شما در این سایت "به دیگری نیکی کن" است. امری که فقط نوعی پراساد (Prasad یا نذر الهی) محسوب میشود. اگر شما این نذر را ادا کنید، در ازایِ خیزش نورِ افراد بسیاری که با تمرینات یوگا یاری گشته اند، هزاران برابر برکات دریافت خواهید داشت. 

 

اگر شما فکر میکنید که این ایدۀ خوبی نیست نیز اشکالی ندارد. این فقط یک طرح و ایده است. همۀ افراد صرف نظر از هر نوع عقیده و مسلک، همواره به این مکان خوش آمد گفته میشوند.

 

تمرینات روزانۀ یوگای خود را انجام دهید و از نتایج آن لذت ببرید. اگر شما در اینجا یاری گرفته اید، حتی اگر تمایل به گسترش مطالب این دروس را ندارید، حداقل از خانه بیرون رفته و به سه نفر نیازمند یاری کنید... به سه نفر با مشکلی جدی کمک کنید. نیّت خوب خود را علنی کرده و آنگاه اگر احساس وظیفه کردند، به آنها نیز پیشنهاد دهید تا هر یک به سه نفر دیگر یاری رسانند. الگوی "به دیگری نیکی کن" چه در قالب ارائۀ این مجموعه دروس و چه در شکل های دیگرِ یاری رسانی به خوبی کار کرده و جواب میدهد.

 

این برای هرکسی ایدۀ خوبی است. یک رفتار و عملکرد طبیعی که از تمرینات روزانۀ یوگا، خیزش سُرورِ اکستاتیک و  برون ریزیِ پایان ناپذیرِ عشق الهی منتج میشود. "به دیگری نیکی کن" یک تمرین یوگا است که اتحاد (وحدت وجود) یا همان والاترین مرحلۀ روشن بینی را توسعه و تحقق میبخشد.

 

پس آن را امتحان کنید و نور درونی خویش را در طریقی قابل توجه به اشتراک گذارید. ببینید که چه احساس خوبی ایجاد میکند.

 

نکته: فیلم "به دیگری نیکی کن" بر پایه کتابی به همین نام، اثر کاترین رایان هاید Catherine Ryan Hyde نوشته شده است.

 

 

استاد درون شماست.

بعدی | قبلی

 

 

 

 

 

  ayp


ayp ayp ayp
ayp ayp ayp

دروس کلیدی
 
             
             
             
   


ayp ayp ayp ayp ayp ayp ayp