AYP persian - تمرینات پیشرفتۀ یوگا دروس اصلی
      ayppersian.com      
           
             
             
   

تمرینات پیشرفتۀ یوگا دروس اصلی

 

 

 

 

 

بعدی | قبلی

 

 

درس 105  پرسش و پاسخ – برخورد نمودن با مانعی در مولاباندا

 

 

نویسنده : یوگانی

 

تاریخ : سه شنبه 3 فوریۀ 2004 ساعت 11:28 بعد از ظهر

 

 

* به خوانندگان جدید توصیه می شود که خواندن مطالب را از ابتدای بایگانی دروس ( درس اول ، " این بحث برای چیست ؟ " ) آغاز نمایند . چرا که دروس قبل، پیشنیازی برای این درس محسوب می شوند.

 

 

سؤال: من تمارین را از ابتدا شروع و آنها را به خوبی انجام میدادم تا اینکه به "مولاباندا" (درس 55#) برخورد کردم. من انقباضِ "ملایم" عضلۀ اسفنکتر را تقریبا غیر ممکن یافتم. وقتی آن را امتحان میکنم کاملا کلافه شده و نتیجۀ آن، تجربۀ درد و تیر کشیدن های گوناگون است. سعی میکنم به تمرین ادامه دهم اما نمیتوانم تا پایانِ پرانایاما صبر کنم. (تمرینی که تا قبل از این کاملا راحت انجام میگرفت). همچنین من نگران تأکیدی هستم که در این دروس بر روی روابط جنسی شده است. من در جستجوی معنویت و روشن بینی هستم و حال تعجب میکنم که باید بسمت تمرینی نادرست بلغزم.

 

جواب: اگر مولاباندا در این مرحله خوب اجرا نمی شود، زمانِ خوبی است که به یک سطحِ راحت از تمرین عقب نشینی کرده و برای مدتی آنجا زمان خود را سپری نمایید. امری که میتواند قبل از آنکه برای رفتن به مرحلۀ بعد احساس آمادگی کنید، ماه ها یا بیشتر به طول بیانجامد. این اشکالی ندارد. آنچه که شما در حال انجام هستید برای وضعیت کنونی شما خیلی پیشرفته است. شما امر پالایش و گشودگی را با یک اصلاح و بُرشِ مناسب (در تمرینِ مازاد) ادامه دهید. این سفر شماست. 

 

سبکِ تمارین در اینجا غیر معمول است بنحویکه هر کس می تواند با خودگامیِ خاص خویش به پیش برود. بنابر این شما باید در رویۀ خود میزان بندی شده عمل کرده و تمارین را با توجه به تجارب خود تنظیم کنید. بسیاری از تمارینی که در این دروس شرح داده شده در طول تاریخ تا به امروز روش هایی سرّی محسوب شده و تنها برای عدۀ قلیلی محفوظ بوده است. بنابراین همۀ ما در بکارگیریِ این رویکردِ جدید مسولیتی بزرگ داریم. امید میرود که نسبت به عصر تاریکِ گذشته، افراد بسیار بیشتری قادر شوند تا از تمارین پیشرفتۀ یوگا بهره مند گردند.

 

این برای هر کسی ممکن نیست که در عرض چند ماه بدون برخورد با مانعی در برخی نقاط، مستقیما روی هر تمرینی متمرکز شود. ما سفری طولانی در پیش داریم. درس "خط سیر زمانی شما چیست؟" را بخاطر بیاورید. دروسِ در حال قرار گیری در این مکان، برای مدت زمانی طولانی ارائه خواهند شد تا برای رهروان در هر سطح، منبعی پویا و مستمر فراهم گردد. همچنانکه شما در خواندن مطالب به پیش میروید تمارین بتدریج پیشرفته تر خواهند شد. بدین ترتیب برخی از آنها ظالمانه و خیلی بد بنظر خواهند رسید. طبیعی است که در سطوح بالاتر عدۀ کمتری حاضر خواهند بود، اما چون در حال حاضر، اینجا توده های مردم و در هر سطحی حضور دارند بنابر این به پیش میرویم. بمرور زمان هر کس تا آنجا که قادر و مایل باشد به پیش خواهد رفت. هدف این است که مسیر را از ابتدا تا انتها برای استفادۀ همگان نشانه گذاری کنیم.

 

در مورد جنبۀ جنسی باید گفت این مورد نمیتواند (از بقیه) جدا بیافتد. آن هم بخش و قسمتی از میانۀ سفر است. من نتوانسته ام راهی برای دور نگهداشتن آن کشف کنم. بنابراین در طول مسیر به ناچار با آن رو در رو (شاخ به شاخ) می شویم. همچنانکه شما به خواندن دروس ادامه میدهید خواهید دید که چگونه این دو مقوله در هم چِفت میشوند. در نهایت سکس به چیزی بسیار فراتر تعالی می یابد. نادیده گرفتن و چشم پوشی از آن، برخورد با بدترین مانع ممکن است. اینکه ادعا و وانمود کنیم در آنجا چیز خاصی وجود ندارد. اما در سکس مورد خاصی وجود دارد و انرژی آن میتواند در برخی شرایط بسمت بالا گسترش پیدا کند. اگر که این گسترش صورت نمیگیرد فقط بدین معنی است که گرفتگی هایی آنجا وجود دارند که باید پاکسازی شوند. این واقعیتی بنیادین در دگرگونی و استحالۀ سیستم عصبی بسوی کارکردی والاتر است. اگر شما مستقیما در تمارین، آمادۀ مواجهۀ با آن نیستید، اشکالی ندارد. فقط در روال خود باقی مانده و به آن ادامه دهید. مراقبه و تنفس ستون مهره ای برای گشودگی و روح بخشیدن به کل سیستم اعصاب به شیوه هایی ملایم تر به کار ادامه خواهند داد و شما می توانید اگر برای شما بهتر است از تحریکِ مستقیم انرژی جنسی اجتناب کنید. بنابراین فعلاً مولاباندا را کنار گذاشته و همچنین از سیدهاسانا پرهیز کنید. حتی شامباوی (در چشم سوم) وقتی که اتصال برقرار می شود حالت جنسی دارد و رسانایی اکستاتیک را در درون عصب ستون مهره ای از ناحیه لگن بسمت بالا میکِشد. بدین ترتیب میتوان گفت که ما فقط برای روشن بینی سیم کشی شده ایم، امری که ادراک خواهید کرد. اما شما می توانید فقط با مراقبه و تنفس ستون مهره ای همۀ این موارد را انجام دهید. بدین طریق فقط کمی طولانی تر شده، و جنبه های جنسی بیشتر در پشت صحنه ها باقی می مانند. در نهایت تجربیات یکسان است و شما برای آنها آماده خواهید شد. سیستم عصبی بطور طبیعی بر روی حقیقتِ خود گشوده میشود و شما سرشارِ از نور و سرور خواهید گردید.
 
قرار نیست که شما در این طیف وسیعِ تمارین در جای ویژه ای قرار بگیرید. هر کسی در خطّ مقدمِ سفر روشن بینی خودش قرار دارد. هر آنچه که برای شما کار کند، همان جایگاهی است که قرار است شما آنجا باشید. همچنانکه پالایش رخ میدهد، شما می توانید با خودگامیِ خویش حرکت کنید. مراقب باشید تا بیش از ظرفیت و توانایی، امتداد نیافته و خود را در معرض مشکلاتِ مداوم قرار ندهید. قرار است این تمارین مفرّح و خوشایند باشند. بنابراین برای یک سواریِ هموار و لذت بخش، سطح تمارین مناسبِ خود را انتخاب کنید. 
 
 
استاد در درون شماست.

 

 

 

 

  ayp


ayp ayp ayp
ayp ayp ayp

دروس کلیدی
 
             
             
             
   


ayp ayp ayp ayp ayp ayp ayp