AYP persian - تمرینات پیشرفتۀ یوگا دروس اصلی
      ayppersian.com      
           
             
             
   

تمرینات پیشرفتۀ یوگا دروس اصلی

 

 

 

 

 

 بعدی | قبلی

 

 

درس 23  مراقبه ، پرسش و پاسخ – نگاه کردن به ساعت

 


نویسنده : یوگانی

 

تاریخ : دوشنبه 1 دسامبر 2003 ساعت 6:53 بعد از ظهر

 

 

* به خوانندگان جدید توصیه می شود که خواندن مطالب را از ابتدای بایگانی دروس ( درس اول ، " این بحث برای چیست ؟ " ) آغاز نمایند . چرا که دروس قبل، پیشنیازی برای این درس محسوب می شوند.

 

پرسش: من در طول مراقبه زیر چشمی به ساعت نگاه می کنم. چراکه می ترسم بیش از زمانم مراقبه را ادامه دهم. چطور میتوان از این عادتِ حواس پرت کننده رها شد؟

 

پاسخ: شما یک ساعت بیولوژیک دارید که دقیق و منحصر بفرد است. به آن فرصت بدهید که کار کند. فقط لازم است گهگاهی آن را با یک ساعت چک کنید. هرچقدر که شما در عادتِ مراقبه های منظم استقرار یافتید، وقت نگهداشتن، طبیعت ثانوی شما می شود. بنابراین به خودتان اعتماد کنید. اشکالی ندارد اگر ناخواسته مدت بیشتری نیز مراقبه کردید. این بهتر از آن است که حواس شما از مراقبه پرت شود. اول از عادت نگاه کردن به ساعت رها شوید. در کل به زمان فکر نکنید. در این مورد آسان بگیرید. بدن شما تقریبا میداند که چه زمانی بیست دقیقه تمام میشود. پس از چند هفته تمرین روزانه، برای اولین بار در طول یک مراقبه چشم باز کرده و با نگاه به ساعت در می یابیید که درست بیست دقیقه گذشته است. شما از سادگیِ این روند شگفت زده خواهید شد. سپس نگهداشتن زمان کلا بدون هیچ کوششی و بطور خود به خود ادامه خواهد یافت.

 

 
استاد در درون شماست.

 

توجه : برای آگاه شدن از جزئیات آموزش ها در ارتباط با مراقبه به کتاب " مراقبۀ عمیق " مراجعه نمایید.

 

  ayp


ayp ayp ayp
ayp ayp ayp

دروس کلیدی
 
             
             
             
   


ayp ayp ayp ayp ayp ayp ayp